ویدئوهای ۳۶۰ درجه‌ای YouTube روی دسکتاپ و با استفاده از کروم قابل‌مشاهده هستند. تنها کافی است در اطراف پنجره ویدئو کلیک کرده و بکشید. با این حال تجربه این قابلیت روی اپلیکیشن اندروید YouTube‌ بسیار جذاب‌تر است. طبق گفته شرکت گوگل، به زودی اپلیکیشن YouTube مختص iOS نیز ارائه خواهد شد. اگر گوشی شما ژیروسکوپ داشته باشد، با حرکت گوشی می‌توانید چارچوب ویدئو را در جهت موردنظر کج کرده و بچرخانید. احتمالاً تجربه این قابلیت با Google Cardborad‌ یا یک چارچوب مشابه، بسیار بهتر است.
این قابلیت برای بازدیدکنندگان فوق‌العاده است؛ اما میزان جذابیت این فرآیند برای سازندگان ویدئوها هنوز مشخص نیست. اگر می‌خواهید YouTube یک ویدئوی ۳۶۰ درجه را بشناسد، باید یک اسکریپت دانلود کنید تا ویرایش‌های فراداده موردنیاز را انجام دهد. طبق گفته YouTube، این شرکت در حال کار بر روی یک راه‌حل خودکارتر است.
شکی نیست که به دلیل ظهور مجدد واقعیت مجازی، دوربین‌های چند زاویه‌ای در حال رواج هستند. دوربین V.360 یکی از دوربین‌های ۳۶۰ درجه‌ای است که به جمع دوربین Theta از Ricoh، Allie‌ از IC Real Tech، Sp360o از Kodak و چهار دوربین دیگر که از طریق سرمایه‌گذاری جمعی تولید شده‌اند، پیوسته است.
امکانات دوربین‌های ۳۶۰ درجه‌ای که با هدست‌های واقعیت مجازی جفت می‌شوند، تقریباً بی‌انتها است. یک زاویه نشسته در یک استادیوم ورزشی یا منظره‌ای از یک صحنه کنسرت را تصور کنید. متأسفانه برخی از بخش‌های این فناوری هنوز کاملاً آماده نیست. با توجه به سرعت پیشرفت سخت‌افزار واقعیت مجازی، احتمال این که این دوربین‌ها مجدداً و تا زمان ارائه Vive شرکت HTC، Oculus شرکت فیس‌بوک و Gesr VR شرکت سامسونگ در بازار، پدیدار شوند، زیاد است.


برای دیدن ویدیو اینجا کلیک کنید