در روز پرده برداری از ویندوز جدید، مایکروسافت اعلام کرد که درست نیست که این نسخه‌ی جدید را ویندوز ۹ بنامیم؛ حرفی که شاید خیلی‌ها هضمش نکردند. حتی برای خود مایکروسافت با تاریخچه‌ی بازاریابی عجیب و غریبش رد شدن از عدد ۹ برنامه‌ای عجیب به حساب می‌آمد.

اما حالا جواب‌های قابل قبولی برای این سوال که “چرا ویندوز ۱۰؟”  وجود دارد. یکی از برنامه‌نویسان مایکروسافت در این باره می‌گوید که شایعاتی وجود دارد که به دلیل تاریخچه میراث ویندوزی مربوط به این شرکت، این اتفاق افتاده است.

جریان از چه قرار است؟ چرا ویندوز ۹ را انتخاب نکردند؟

شاید خیلی از شماها به خاطر داشته باشید که دو نسخه‌ی معروف از ویندوز که با عدد ۹ شروع شده است در گذشته وجود داشته است؛ ویندوز ۹۵ و ویندوز ۹۸.به طور خلاصه بگوییم که یک سری از برنامه‌نویس‌ها هنگام کار با این نسخه‌های ویندوز به جای استفاده از نام کامل، آن‌ها  را «ویندوز ۹» می‌نامیدند و هنگام برنامه نویسی از این کد استفاده می‌کردند.

به نظر منطقی می‌آید، چراکه فقط همین دو نسخه از ویندوز بودند که با عدد ۹ شروع می‌شدند. و راه ساده‌ای هم بودند تا فهمید یک دستگاه با چه نسخه‌ای از ویندوز سر و کار دارد.

شاید مایکروسافت برای راحتی کار برنامه نویسان تصمیم گرفته است از نام گذاری عدد ۹ بر روی نسخه‌ی جدید ویندوز صرف نظر کند و یک راست به سراغ ویندوز ۱۰ برود تا دیگر مجبور نباشند تمام کدهای خود تغییر دهند.

این کار مایکروسافت شاید به نظر ساده و حتی مسخره بیاید اما اگر این ماجرا واقعیت داشته باشد باید گفت آن‌ها حرکت هوشمندانه‌ای کردند.

منبع:pcworld