انیشتینُم

درگاهی به سوی علم و تکنولوژی

۵۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

مرورگر اسپارتان در برابر رقابای خود چه شانسی خواهد داشت؟

مایکروسافت در جریان مراسم ویندوز 10 اعلام کرد که مرورگر جدیدی را که در حال حاضر با عنوان پروژه‌ی اسپارتان شناخته می‌شود به همراه نسخه‌ی دگرگون شده‌ی ویندوز روانه‌ی بازار خواهد کرد. این مرورگر ساختار متفاوتی داشته و مایکروسافت آن را مستقل از اینترنت اکسپلورر که قرار است بازنشسته شود، توسعه می‌دهد. اسپارتان پس از عرضه در برابر رقبا چه جایگاهی خواهد داشت.در ادامه مطلب با انیشتینُم همراه باشید.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۴۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیانوش مستعد

دلیل کم شدن ظرفیت باتری های لیتیومی در گذشت زمان چیست؟

باتری‌های مبتنی بر لیتیوم که امروزه بیشتر در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاربرد همیشگی و مادام‌العمر ندارند. تقریبا یک پنجم از ظرفیت شارژ یک باتری هنگام رسیدن به چرخه‌ی شارژ ۵۰۰ام از دست می‌رود و متاسفانه هیچ راه‌حلی برای مقابله با آن نیست. تحقیقات اخیر توسط آزمایشگاه ملی Pacific Northwest نشان داده که تکنولوژی باتری‌های بادوام‌تر که روزی در گجت‌ها حضور خواهند داشت، در حال توسعه است؛ اما دلیل کاهش یافتن ظرفیت باتری‌های لیتیومی چیست؟در ادامه مطلب با انیشتینُم همراه باشید.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیانوش مستعد

تلویزیون های باریک و جدید سونی تا چند ماه دیگر عرضه می شوند

سونی سال پیش در نمایشگاه CES 2015 از تلویزیون‌های فوق باریک و نازک خود رونمایی کرده بود. حال بر اساس آخرین گزارش این کمپانی، همراه با ارائه چندین مشخصات از این تلویزیون‌های فوق‌العاده، زمان عرضه‌ی آن‌ها نیز مشخص شده است.در ادامه مطلب همراه انیشتینُم باشید.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیانوش مستعد

برسی کامل تریلر فیلم «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت»

اولین تریلر فیلم «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» روز گذشته منتشر شد اما آن طور که باید و شاید جزئیات خاصی از فیلم و روند داستانی آن نشان داده نشد. با این حال، نکات ریزی در این ویدیو ۲ دقیقه‌ای که ما در مطالب قبل در انیشتینُم آن را قرار دادیم وجود داشت که می‌توان از لابه‌لای آنها، اطلاعاتی جستجو و استخراج کرد.در ادامه مطلب با انیشتینُم همراه باشید.

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیانوش مستعد

۱۰ دانستنی از دنیای تکنولوژی


آیا می دانستید باگ موسوم به "خونریزی قلبی" در عرض چند ساعت کل اینترنت را تحت الشعاع قرار داد و هکرها توانستند بسیاری از پسوردهای ذخیره شده روی سرورهای مجهز به OpenSSL را بیرون بکشند. با خونریزی داخلی دنیای اینترنت و مخابرات دچار زلزله شدید امنیتی شد.در ادامه مطلب با انیشتینُم همراه باشید تا باهم ده تا از منتخب از دانستنی های دنیای تکنولوژی را مرور کنیم.
ادامه مطلب...
۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیانوش مستعد

ژاپنی‌ ها بار دیگر رکورد سرعت قطارهای مغناطیسی را شکستند

ژاپنی‌ها بار دیگر موفق شدند تا رکورد سرعت قطارهای مغناطیسی را شکسته و نام خود را دوباره سر زبان‌ها بیندازند. کمپانی قطار مرکزی ژاپن موفق شد تا با معرفی قطار مغناطیسی جدید خود رکورد ۱۲ ساله‌ سرعت قطارها را با رسیدن به سرعت ۵۹۰ کیلومتر در ساعت بشکند.در ادامه مطلب با انیشتینُم همرا باشید.

ادامه مطلب...
۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیانوش مستعد

تریلر رسمی فیلم «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» رسماً منتشر شد

بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره طرفداران شخصیت‌های کمیک بتمن و سوپرمن می‌توانند اولین رویارویی سینمایی این دو ابرقهرمان را در فیلم «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» مشاهده کنند.در ادامه مطلب با انیشتینُم همراه باشید.

ادامه مطلب...
۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کیانوش مستعد