Windows 10 Home : این نسخه برای استفاده در رایانه های شخصی وبیشتر برای افراد مبتدی کاربرد دارد واز خیلی از قابلیت های دیگر نسخه ها بی بهره می باشد

Windows 10 Pro : نسخه بسیار خوبی از این ویندوز است که برای کاربرهای عادی و حرفه ای پیشنهاد می شود نسخه‌ی ویندوز ۱۰ پرو از قابلیت ریموت دسکتاپ پشتیبانی می‌کند و همچون نسخه‌های قبلی، امکان پیوستن به دامنه‌ی اکتیو دایرکتوری را دارد. همچنین در این نسخه می‌توان به سرویس جدید Windows Update for Business نیز دسترسی داشت؛ ولی باید تحت همان نسخه‌ی فعلی (Current Version) کار کند.

Windows 10 Enterprise : نسخه بسیار عالی از این ویندوز است که به افراد حرفه ای پیشنهاد می شود و در بیشتر مواقع بهترین نسخه می باشد و ما هم به شما این نسخه را پیشنهاد می کنیم.

Windows 10 Education  : این نسخه از ویندوز شبیه به Enterprise می باشد و بیشتر برای استفاده در دانشگاه ها و مدارس می باشد.
نسخه‌های اینترپرایز(Enterprise) و اجوکیشن(Education) شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند و هر دو تقریباً قابلیت‌های مشابهی را ارائه می‌کنند. یکی از بزرگترین تفاوت‌های این دو نسخه‌ای این است که مشتریان اینترپرایز می‌توانند به Long Term Servicing Branch بپیوندند که این امکان در نسخه‌ی اجوکیشن (Education) وجود ندارد.
همچنین هر سه نسخه‌ی Pro، Enterprise و Education امکان دسترسی به فروشگاه مشاغل یا تجاری (Business Store) ویندوز ۱۰ را دارند و حتی در نسخه‌ی Home امکان پشتیبانی از بارگذاری جانبی اپلیکیشن‌های حرفه‌ای وجود دارد.یکی از قابلیت‌های جذاب تمامی نسخه‌های ویندوز ۱۰ پشتیبانی از Mobile Device Management است که البته این ویژگی در نسخه‌ی هوم ویندوز ۱۰، بعداً اضافه خواهد شد.
در تصویر زیر می توانید قابلیت های نسخه های متفاوت این ویندوز را ببینید: