گریپ‌فروت
اگر هر روز قبل از وعده غذایی، نصف یک گریپ‌فروت را بخورید، عملکرد سوزاندن چربی بدن را بهبود می‌بخشید. طبق یک تحقیق که در نشریه Metabolism منتشر شده است، این روش به شما کمک می‌کند تا در عرض ۶ هفته، بخش میانی بدنتان را تا ۲٫۵ سانتی‌متر باریک کنید. دانشمندان معتقدند این خاصیت گریپ‌فروت به دلیل فیتوکمیکال‌های آن است. این میوه ممکن است با برخی داروها، تداخل داشته باشد. قبل از مصرف گریپ‌فروت حتماً با پزشک خود صحبت کنید. قبل از وعده صبحانه، نیمی از گریپ‌فروت را بخورید و چند تکه به سالادی که قبل از غذا می‌خورید، اضافه کنید تا از مزایای آن بیشتر بهره ببرید.


پسته
در یک تحقیق که توسط محققان UCLA Center For Human Nutrition انجام شد، شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. هر دو گروه با یک رژیم غذایی کم‌چرب و به مدت ۱۲ هفته تغذیه شدند. تنها تفاوت بین این دو گروه این بود که یک گروه در میان وعده بعدازظهر خود چوب‌شورهای ۲۲۰ کالری خوردند و گروه دیگر پسته‌های ۲۴۰ کالری. در عرض ۴ هفته، شاخص توده بدنی گروهی که پسته خورده بود تا ۱ درجه کاهش پیدا کرد؛ اما شاخص توده بدنی گروهی که چوب‌شور خورده بود، تغییری نداشت و حتی سطح کلسترول و تری گلیسیرید آن‌ها افزایش پیدا کرد.


روغن آووکادو
اگر بگوییم امسال می‌توانید ۲۰ درصد از چربی شکم خود را کاهش دهید، باور می‌کنید؟ محققان دانشگاه Penn State، افرادی را که روغن آووکادو مصرف می‌کردند با افرادی که ترکیبی از روغن دانه کتان یا گلرنگ استفاده می‌کردند، مقایسه کردند. افرادی که روزانه ۳ قاشق غذاخوری روغن آووکادو استفاده می‌کردند، حدود ۲ درصد از چربی شکم خود را در عرض ۱ ماه کاهش دادند.


گیاهان دولپه‌ای مانند نخود و لوبیا
در یک تحقیق چهارهفته‌ای، محققان اسپانیایی دریافتند به کار گرفتن یک رژیم غذایی با کالری محدود که شامل مصرف ۴ وعده گیاهان دولپه‌ای در هفته است، بیشتر از رژیم غذایی که از گیاهان دولپه‌ای بهره نمی‌برد، به کاهش وزن کمک می‌کند. کلسترول بد و فشارخون سیستولیک افرادی که در رژیم غذایی خود از گیاهان دولپه‌ای استفاده می‌کنند، کاهش می‌یابد.


ماست غنی شده با ویتامین D
آیا دوست دارید میزان کاهش وزن خود را دو برابر کنید؟ این کار از طریق مکمل‌های ویتامین D و کلسیم امکان‌پذیر می‌شود. در یک تحقیق، افرادی که این دو ماده مغذی را دریافت کرده بودند، در عرض ۴ هفته، دو برابر بیشتر از گروهی که این مواد را در رژیم خود نداشتند، چربی سوزاندند.


چای سبز
اگر به همراه فعالیت‌هایی که در باشگاه انجام می‌دهید، چای سبز نمی‌نوشید، وقت خود را بیهوده می‌گذرانید. طبق یک تحقیق که در نشریه Journal of Nutrition منتشر شد، افرادی که روزانه ۲۵ دقیقه به باشگاه می‌رفتند و روزانه ۴ الی ۵ فنجان چای سبز مصرف می‌کردند، پس از دو هفته چربی بیشتری از ناحیه شکمشان آب شد. چه چیزی این نوشیدنی را قدرتمند می‌سازد؟ چای سبز حاوی کاتچین است. کاتچین آنتی‌اکسیدانی است که مانع ذخیره چربی در ناحیه شکم می‌شود و به کاهش سریع وزن کمک می‌کند.


بادام
تصور کنید هر عدد بادام، یک قرص کاهش وزن است. در تحقیقی که در مورد وزن اضافه و بیماری چاقی مفرط بود، مصرف یک‌چهارم فنجان مغز بادام به همراه یک رژیم غذایی با کالری محدود در روند کاهش وزن بسیار مؤثرتر از رژیمی بود که به همراه میان وعده‌های کربوهیدراتی و روغن گلرنگ استفاده می‌شد. برای دستیابی به نتیجه بهتر، قبل از رفتن به باشگاه، این مغزها را بخورید. بادام که سرشار از آرژنین L است، به شما کمک می‌کند تا چربی و کربوهیدرات بیشتری در حین انجام تمرینات ورزشی بسوزانید.