clash-of-clans

کمپانی Supercell ابتدا کار خود را به‌ عنوان یک  شرکت  کوچک  شروع  کرد ولی پس ازعرضه عنوان محبوب Clash‌ of clans در سال ۲۰۱۲، به‌تدریج به یک غول تبدیل شد و این رشد تا حدی ادامه داشته است که در سال گذشته میلادی این شرکت به سودی ۵۶۴ میلیون دلاری دست پیدا کرده است در حالی که سود سال پیش از آن تنها ۲۴۳ میلیون دلار بوده است. درآمد کلی این شرکت نیز تقریبا سه برابر شده است.

این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید هر سه عنوان محبوب این شرکت، بازی‌هایی رایگان در بازارهای نرم‌افزاری هستند و درآمد اصلی این شرکت از تبلیغات در بازی‌ها و همچنین از طریق فروش آیتم‌های بازی به هواداران انجام می‌شود که با توجه به قیمت پایین این آیتم‌ها می‌توان درک کرد که میزان همه‌گیری این بازی‌ها تا چه‌ اندازه بالا بوده است که سودی بیش از نیم‌ میلیارد دلار را برای این شرکت به ارمغان آورده است.