به گفته‌ی Juraj Vaculik، مدیر عامل کمپانی AeroMobil، خودروی پرنده این شرکت فقط در حد طرح اولیه نبوده و به صورت عملی پیاده‌سازی می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود نخستین مدل از این خودروی گران قیمت تا سال ۲۰۱۷ راهی بازار شود. ظاهرا واکولیک زمانی قصد داشته از این ایده برای گریز از یک رژیم سیاسی سرکوبگر چک‌اسلواکی استفاده کند.

 نخستین نمونه تجاری این خودروی پرنده دارای دو صندلی و چتر نجات است و پیش‌بینی‌ می‌شود تا سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی شود. از آنجایی که نمونه‌ی اولیه این خودرو به خوبی کار می‌‌کند، به نظر می‌رسد نسخه‌ی تجاری نیز با موفقیت روانه‌ی بازار شود. واکولیک در سخنرانی خود به این نکته اشاره کرد که اولین و مهم‌ترین اقدام، فراهم کردن کلیه‌ی تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای سرنشین این خودرو است. این کمپانی در حال تست و بررسی موتورهای مختلف روی این خودروی پرنده است و در آینده‌ی نزدیک جهت بررسی و محک زدن عملکرد آن در تصادفات مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

از آنجایی که قابلیت‌های این خودرو بسیار است، به نظر می‌رسد با قیمتی بالا روانه‌ی بازار شود. واکولیک به این نکته هم اشاره کرد که معمولا مبلغ تعیین شده برای یک ابزار تکنولوژی روز به روز نزول کرده و امیدوار است که این خودروی پرنده هیچ‌گاه به ابزار سرگرمی تبدیل نشود. قیمت پیشنهادی برای این خودرو بیش از ۲۰۰ هزار یورو تعیین شده و کمپانی AeroMobil قصد دارد طرحی از آن را که چهار صندلی دارد و بصورت بدون سرنشین و خودکار عمل می‌کند، ارائه کند.

اگر جزو افرادی هستید که رویای ماشین‌های پرنده‌تان تحقق نیافته، باید از این پس امیدوار بوده و منتظر این باشید که روزی ماشین‌های پرنده روانه‌ی بازار شوند. در ویدئوی زیر می‌توانید طرح اولیه از این محصول را تماشا کنید.

برای دیدن ویدیو اینجا کلیک کنید